Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).

  • Nowy

Jezus i biel stanie się jeszcze bielsza Jak Kościół wymyślił marketing Bruno Ballardini

2,00 zł
Brutto
Ilość

WAB 2008, ISBN: 978-83-7414-409-4, 125x195, 224 s., oprawa twarda

 

Żaden poprzedni bóg nie zadowalał mnie w pełni. Dopiero Ten sprawia, że moja dusza jest uwznioślona, a sumienie czyste. Gdyby pierwsze chrześcijanki posługiwały się językiem współczesnych reklam, zapewne tak mogłyby opowiadać o swoim nawróceniu. Bruno Ballardini popełnia oczywisty anachronizm. Kościół nie wynalazł marketingu, tak jak Sofokles nie wynalazł telewizji, a nieznany twórca z Lascaux - nowoczesnego malarstwa. Ale anachronizm ten jest popełniany świadomie, konsekwentnie i w wyraźnie określonym celu; dzięki temu staje się niezwykle pouczający. Główna teza autora jest następująca: Kościół po mistrzowsku operuje zasadą znaną w marketingu jako cztery p (product, price, place, promotion). Produktem jest koncepcja zbawienia i życia wiecznego. Istotnie, trudno znaleźć coś bardziej pokupnego pośród najrozmaitszych niebezpieczeństw codzienności - nawet naszej, a co dopiero tej sprzed wieków. Na akt zbiorowego marketingowego geniuszu zakrawa też skonstruowanie opartej na poczuciu winy relacji sprzedawca - klient, w której ten pierwszy oferuje objawienie, a drugi nabywa w nie wiarę. Ponadto świętemu Pawłowi i jego następcom - powiada Ballardini - udało się wykreować markę Kościoła i stworzyć poczucie, że jest najzupełniej wyjątkowa. Ta świetnie napisana książka jest fascynującym przewodnikiem po historii Kościoła, a zarazem przystępnym wykładem najważniejszych pojęć i technik marketingowych.

Bruno Ballardini - ur. 1954, błyskotliwy eseista włoski, teoretyk komunikacji, profesor rzymskiego uniwersytetu, niegdyś copywriter w agencji międzynarodowej; zajmował się także komponowaniem i muzyką elektroniczną. Mieszka w Rzymie i Tokio. Autor La morte della pubblicita (1994) i Manuale di disinformazione (1995). Książka Jezus, i biel stanie się jeszcze bielsza, czyli jak Kościół wymyślił marketing szybko stała się bestsellerem, przetłumaczono ją na siedem języków, m.in. niemiecki, francuski i hiszpański. tytuł oryginału: Gesù lava più bianco ovvero come la Chiesa inventò il marketing

przekład: z włoskiego Michał Oleksiuk

 

Jezus i biel stanie się jeszcze bielsza. Jak Kościół wymyślił marketing Bruno Ballardini

WAB
WAB0005837